Narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu przedstawione w dokumencie "Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw":
Kampanie społeczne, czyli działanie ukierunkowane na zmianę postaw lub zachowań wybranej grupy odniesienia, przy pomocy mediów jako nośnika przekazu;
Marketing zaangażowany społecznie (ang. cause related marketing), uwzględniający w działalności firmy zarówno cele marketingowe, jak i potrzeby społeczne;
Programy etyczne dla pracowników, tj. przedsięwzięcie mające na celu integrowanie pracowników firmy wokół wspólnych wartości;
Nadzór korporacyjny, tj. zespół mechanizmów wykorzystywanych do kontrolowania i koordynowania zachowań różnych, mających własne interesy udziałowców, którzy współdziałają z kadrą zarządzającą w celu efektywnej realizacji stawianych przed spółką zadań;
Eko-znakowanie i znakowanie społeczne, polegające na umieszczaniu na opakowaniach lub etykietach produktów dodatkowych informacji z zakresu ekologicznej lub społecznej odpowiedzialności;
Inwestycje społecznie odpowiedzialne, uwzględniane przez analityków giełdowych w analizie przedsiębiorstwa kryteriów oceny możliwości długotrwałego wzrostu wartości spółek na podstawie wyników społecznych i ekologicznych.
treść została wydrukowana ze strony http://www.sor.istnieje.pl/strona,.html